9 nov. 2009

Abia astept Craciunul:)

Nu stiu altii cum sunt, dar eu in preajma Craciunului ma metamorfozez:) Dintr-un cocon ajung un fluturas, multicolor ce abia asteapta sa-si ridice aripile spre cer si sa-si traiasca destinul! In perioada asta infloresc la propriu:) Frumusetea si bucuria pe care mi-o da in suflet spiritul Craciunului am cunoscut-o inca din copilarie. Pe vremea cand, inca mai credeam in Mos Craciun. Cand mama imi spunea sa ma odihnesc (pentru ca doar asa Mosu' vine - numai la copii cuminti), iar cand ma trezeam gaseam impodobit un brad superb, plin de globuri colorate, beteala, dulciuri si jucarii:) Stateam cu orele si admiram frumusetea bradului, dar mai ales mirosul pe care el il emana. Inalt, perfect echilibrat - bradul ma fascina.

Nu cred ca pot sa descriu in cuvinte senzatia pe care-o simteam in momentul, in care stiam ca venise Mos Craciun:) Abia asteptam sa desfac cadourile (stare pe care o am si acum cand primesc un pachet frumos ambalat) si sa ma bucur din toata inima de ceea ce primisem. Nu stiu cum se face, dar de fiecare data am primit exact ceea ce mi-am dorit! Jucarii, dulciuri, carioci, hainute etc. Intr-adevar am avut o copilarie frumoasa:)

Acum, dupa multi ani ador sa impodobesc bradul. Sa-i asez pe crengute, atent, fiecare glob sau ornament astfel incat el sa arate senzational. Colorat, cu beteala aurie sau argintie, sa fie exact ca cel pe care-l aveam in copilarie:) Pe langa bucuria impodobirii bradului, exista si cea a oferirii cadourilor. Imi place sa aleg cu grija cadourile pentru cei dragi, sa le impachetez in hartie speciala, dupa care sa le fac o funda mare. Sunt atenta la fiecare detaliu. Dupa care sa le asez sub bradutul meu impodobit.

O alta bucurie a mea de Craciun este sa merg la biserica. Slujba religioasa realizata in aceasta sfanta zi ma linisteste, ma copleseste, imi da o stare de echilibru interior. Colindele din final imi bucura auzul si din nou, ma duce cu gandul la copilarie. La vremea cand mergeam la bunici, alaturi de parintii mei, cu Plugusorul. Ce vremuri frumoase!

Un alt motiv pentru care ador Craciunul este si mirosul de cozonac proaspat scos din cuptor! Nu cred ca exista un alt parfum mai profund care sa-mi transmita bucurie, exaltare si emotie. In fiecare an, exista aceasta traditie in familie, de a avea cozonac proaspat cu nuca, stafide si cacao:) E o traditie pe care o voi transmite mai departe copiilor si nepotilor mei:)

Ar mai fi multe de spus despre Craciun, dar nu vreau sa va plictisesc:)

Voua va place Craciunul? Ce anume va emotioneaza in preajma Sarbatorilor de iarna? Va place sa oferiti/primiti cadouri?

9 comentarii:

Elza spunea...

si mie imi place Craciunul. cadourile imi plac, luminile, podoabele specifice... oamenii :)

Pifuneata spunea...

Ma bucur ca si tie iti place Craciunul Elza:) De fapt, banuiam eu:)

dennis spunea...

cred ca au trecut o caruta de ani de cand pentru mine craciunul nu mai reprezinta un motiv de sarbatoare.

Pifuneata spunea...

De ce dennis?:( S-a intamplat cevar rau?

Pifuneata spunea...

*Ceva

dennis spunea...

gata e si leapsa mea. doar ca nu am dat-o mai departe :D

dennis spunea...

adica e mai mult executarea ei :D

dennis spunea...

referitor la craciun, cred ca am crescut eu. sau nu stiu exact, doar ca pt mine e o zi obisnuita. adica nu, nu se munceste \:d/

Pifuneata spunea...

Pacat ca nu mai simti frumusetea Craciunului:((