29 ian. 2010

Barbatul si femeia - Victor Hugo

Barbatul este cea mai elevata dintre creaturi.
Femeia este cel mai sublim ideal.
Dumnezeu a facut pentru barbat un tron, pentru femeie un altar.
Tronul exalta, altarul sfinteste.
Barbatul este creierul, femeia este inima.
Creierul primeste lumina, inima primeste iubire.
Lumina fecundeaza, iubirea reinvie.
Barbatul este puternic prin ratiune, femeia este invincibila prin lacrimi.
Ratiunea convinge, lacrimile induioseaza sufletul.
Barbatul este capabil de eroism, femeia - de orice sacrificiu.
Eroismul innobileaza, sacrificiul aduce sublimul.
Barbatul are suprematia, femeia are intuitia.Suprematia semnifica forta, intuitia reprezinta dreptatea.
Barbatul este un geniu, femeia este un inger.
Geniul este incomensurabil, ingerul este inefabil.
Aspiratia barbatului este catre gloria suprema, aspiratia femei este indreptata catre virtutea desavarsita.
Gloria face totul maret, virtutea face totul divin.
Barbatul este un cod, femeia este evanghelia.
Codul corijeaza, evanghelia ne face perfecti.
Barbatul gandeste, femeia intuieste.
A gandi inseamna a avea creier superior.
A intui, simtind inseamna a avea in frunte o aureola.
Barbatul este un ocean, femeia este un lac.
Oceanul are o perla care il impodobeste, lacul, poezia care-l lumineaza.
Barbatul este un vultur care zboara, femeia - o privighetoare ce canta.
A zbura inseamna a domina spatiul, a canta inseamna a cuceri sufletul.
Barbatul este un templu, femeia este sanctuarul.
In fata templului ne descoperim, in fata sanctuarului ingenunchem.
Barbatul este plasat acolo unde se sfarseste pamantul, femeia acolo unde incepe cerul.

16 comentarii:

Anonim spunea...

Prea frumos!

Pifuneata spunea...

Da Anonim! Si mie mi-a placut...Am descoperit poezia asta in urma cu cativa ani, si de atunci mi-a ramas in suflet!

Bine ai venit aici si te mai astept:)

Elza spunea...

da, frumoasa poezie!

dellianas spunea...

Parca se numesc scrisori sub pietre...

Citeam Mizerabilii in decembrie '89...

Corecteaza-ma daca gresesc, e mult de atunci...

dellianas spunea...

Imi parea ca suna la fel, adica la fel de sublim, de romantic.
Era "O inima sub piatra" din vol 2 Mizerabilii.

alina spunea...

tu traiesti in alta lume sincer esti paralela cu realitatea in basmul asta al tau

Pifuneata spunea...

@alina nu te inteleg...faptul ca am postat o poezie pe blogul meu scrisa de Victor Hugo iti da voie sa ma judeci sau sa ma critici? Sincer, pastreaza-ti opinia doar pentru tine si chiar te rog sa nu-mi mai calci pragul! Apropo este blogul meu personal si pot scrie despre ce vreau eu! Chit ca-ti place sau nu..

Svea spunea...

Absolut, poezia este superba!

Pifuneata spunea...

Svea iti multumesc:) Ma bucur ca ti-a placut poezia.

mihaela13o spunea...

Superbă! Mi-a plăcut şi mie mult! http://mihaela13o.wordpress.com/2009/05/06/barbatul-si-femeia/

Brandusa spunea...

Faina poezie, chiar ancorata in realitatea pe care eu o simt !

Anonim spunea...

o primavara fericita!

Pifuneata spunea...

La fel si tie Elza:* Iti multumesc din suflet pentru urari si sper ca ai fost rasfatata astazi!

Anonim spunea...

si... la multi ani! :)

Hubba Bubba spunea...

Am vazut un slide cu frazele astea, e...intr-adevar... ...

metafizicx spunea...

dragut indeed:)