9 sept. 2009

Profesionalismul la romani

M-am scarbit (scuzati-mi expresia) de angajatori care iti cer sa fii profesionist. De fapt sa stii de toate: sa stii sa tastezi rapid, sa lucrezi cat mai repede si cat mai eficient, sa raspunzi la telefon (chit ca vrei sau nu!), sa stii sa faci cafeaua, sa cunosti toate programele posibile si imposibile, sa fii punctual, organizat, constiincios (daca stai peste program cu atat mai bine pt el:(), sa stii engleza si franceza la perfectie, sa fii loial, sa nu vorbesti pe mess si sa nu tai frunza la caini etc.

OK! Am inteles ca in ziua de azi este fffff greu sa patrunzi intr-o companie puternica, serioasa, care sa ia in calcul, ca stii sa faci toate cele enumerate mai sus, si sa fii tratat ca atare! Am observat ca multi angajatori prefera "sa-si bata joc" de angajati la modul cel mai josnic cu putinta.

Daca se poate ca tie, ca angajat sa-ti dea 5 milioane este perfect! Nu mai conteaza ca ai facultate, masterat sau ca detii cunostinte si experienta in domeniul respectiv! NU! Omul perfect in ochii angajatorului din ziua de azi este cel care cere cei mai putini bani si care munceste pe branci:( Si credeti-ma ca, la aceasta concluzie am ajuns din ce am observat in jurul meu!

Deci, de fapt cum sta treaba? Tu, ca angajat trebuie sa fii perfect, iar el sa NU? Cine are oare de castigat si cine are de pierdut? Eu, una consider ca un angajator care nu stie sa-si pastreze angajatii intr-o companie si doar ii ruleaza, are numai de piedut! El nu va putea construi NICIODATA echipa puternica pe care si-o doreste! Si asta din simplul fapt ca EL nu este loial si corect cu angajatii sai.

Nu vreau sa o lungesc prea mult! Stiu, am inteles este criza economica, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa fii OM!

PS: Intr-o lume "dezechilibrata" economic nu ar trebui toti sa incercam sa devenim profesionisti?

5 comentarii:

Whisper spunea...

Chiar azi am avut cu cineva o discutie pe ac subiect si am ajuns la concluzia ca angajatorii(unii)cer prea multe viitorilor angajati insa salariul pe care-l ofera este derizoriu...nu cred ca mai exista profesionalism,sau dk mai exista e in nr mic...pacat ca se da un astfel de ex negativ

Pifuneata spunea...

@whisper stiu si inteleg prea bine ce zici:( din pacate cam asta e sistemul in Romania...nu vreau sa ma gandesc cat timp va mai dura pana cand angajatul sa fie privit altfel!
Ca un om pana la urma:(

Sangerica spunea...

ganditi'va ca suntem intr'o perioada de recesiune unde fraza de ordine e "cat mai bine cu cat mai putine cheltuieli"...

Pifuneata spunea...

@Sangerica nu e vb neaparat de recesiune...Ok acum inteleg sunt companii care au cu adevarat probleme, dar sunt si "n" firme care profita de aceasta situatie pt a le fi mai bine...

Anne spunea...

la noi totul este cu putinta :)